22.8 C
Lefkoşa
Pazar, Nisan 21, 2024
DAHA FAZLA
    Ana SayfaFotoğrafçılıkMakro lens fotoğrafçılığıyla ilgili en iyi 5 ipucunu keşfedin.

    Makro lens fotoğrafçılığıyla ilgili en iyi 5 ipucunu keşfedin.

    Küçük nesneleri olağanüstü göstermenin en iyi yollarına ilişkin ipuçları için makro fotoğrafçılığı dünyasına adım atın.

    Fotoğrafçılık her zaman bir perspektif meselesidir. Sizin nesneniz hangisi ve nerede çekim yapıyorsunuz? Aydınlatma nasıl ve bu çekimi nasıl etkileyebilir? Yukarıdan mı yoksa aşağıdan mı çekim yapıyorsunuz? Nesne hareket halinde mi yoksa durağan bir ortamda doğru açıyı bulduğunuzda siz mi hareket ediyorsunuz? Sonra ekipmanla ilgili sorulara geliyoruz. Prime lensle mi yoksa teleskopik lensle belirli bir mesafeden mi çekim yapıyorsunuz? Yoksa bu canlı bir etkinlik mi ve birkaç lens kullanmaya hazır olmanız mı gerekiyor?
    “Makro seviyesine indiğinizde bambaşka bir dünyayla karşılaşıyorsunuz.”
    Kendinize bu soruları sormak ve lojistiği tasarlamak, gelişmekte olan bir fotoğrafçı olarak oluşturmak istediğiniz becerilerdir. Ancak, perspektifinizi makro fotoğrafçılığın çok küçük seviyesinde çalışmak üzere değiştirdiğinizde ve çekeceğiniz çoğu fotoğraftan çok farklı bir dünyada yaşayan böcekler ve diğer küçük nesnelerin fotoğrafını çektiğinizde bu ihtiyaç kelimenin tam anlamıyla büyür. Fotoğrafçı ve öğretmen Ben Long, “Makro seviyesine indiğinizde bambaşka bir dünyayla karşılaşıyorsunuz” diyor.

    Bilinmeyene giden yolculuğa hazırlanın.

    Makro fotoğrafçılığı nedir?
    Makro fotoğrafçılığı, bir nesneyi gerçek hayattaki boyutundan çok daha büyük haliyle göstermekle -küçük bir şeyin çok yakından fotoğrafını çekmekle- ilgilidir.
    Beş x yedi inç boyutlarındaki bir fotoğrafta tam kare çekilen bir böcek ve bir patlamış mısır tanesinin dört inçlik ürün çekimi onları gerçek boyutlarının çok üzerine çıkarır; bunların her ikisi de makro fotoğrafçılığına örnektir. (Bu önerme mikroskop ile çekilen fotoğraflar için geçerli olsa da makro dünyasının ötesine geçerek fotomikrografiye veya mikroskobik öğelerin fotoğraflarına kadar ulaşır.)

    Makro fotoğrafçılığında, bildiğiniz dünya ortadan kalkar ve yeni bir dünya ortaya çıkar.

    Long, “Buzdolabı başlamak için çok uygun bir yerdir” diyor. “Çok yaklaştığınızda kırmızı meyveler büyüleyicidir. Dokuları muhteşemdir ve üstlerinde tüyler vardır. Aşırı yüksek bir büyütme seviyesi ile bir patlamış mısır tanesinin fotoğrafını çektim ve çok büyük bir et parçasına ya da Mars’ın yüzeyine benzedi.”

    Fotoğrafçılık için genel olarak geçerli olduğu üzere, fotoğraflarınızda ne aradığınızı anlama becerinizi ateşleyen şey araştırmadır. Bu yeni ve gizemli dünyaya ne kadar çok girerseniz neyi belgelemek istediğinizi o kadar çok bilirsiniz.

    Bir makro fotoğrafı iyi yapan nedir?
    “Bir makro fotoğrafı harika yapan, tüm mükemmel fotoğrafları mükemmel kılanla aynı şeydir” diyor Long. “Fotoğrafçının işi her zaman kadrajı düzenlediğinden ve alan derinliği, hareketi durdurma gücü ve ışık ve gölge kontrolü gibi, sahip oldukları tüm ifade mekanizmalarını kullandığından emin olmaktır. Böylece, fotoğrafa bakan kişi fotoğrafın konusunun ne olduğunu anında anlayabilir.”
    “Bence makro fotoğrafçılığının en zor yanı aslında önceden gözünde canlandırmak; iyi bir makro nesnesinin ne olabileceğini fark etmeyi öğrenmek.”
    Ancak perspektifinizi bu kadar hassas bir şekilde ayarlamak zorunda olduğunuzda, doğru nesneleri ve açıları bulmanız gerçekten zor olabilir.

    Long, “Bence makro fotoğrafçılığının en zor yanı aslında önceden gözünde canlandırmak; iyi bir makro nesnesinin ne olabileceğini fark etmeyi öğrenmek” diyor. “Çünkü makro düzeye indiğinizde her şey gerçek dünyada olduğundan tamamen farklı görünüyor. Harika bir makro konusunun önünde oturup bunun hiç farkında olmayabilirsiniz.”

    Gözünüz makro nesnelerini fark edecek şekilde geliştikçe (Long “Neyin iyi bir konu oluşturacağını, en iyi açının hangisi olacağını anlamaya başlamadan önce çok sayıda makro çekim yapmanız gerekir,” diyor), bu uzmanlık becerisiyle ortaya çıkan belirli zorlukları görmeye başlayacaksınız.

    Makro fotoğrafçılığa dair ipuçları.
    İlk olarak, makro fotoğrafçılığı ile ilgili bir öneriden faydalanmadan önce bir makro lense ihtiyacınız olacaktır. Çoğu lens 1:2,8 ve daha yüksek bir oranda çekim yaparken, makro lensler 1:1 oranında çekim yapar ve yalnızca yaklaşık 12 inç veya daha düşük makro aralığında odaklama yapabilir. Bu da çok küçük nesneleri olağanüstü büyüklükte göstermek için gereken süper net odak için gereklidir.

    Bir makro lens edindikten sonra makro seviyesinde çekim yapmaya başladığınızda göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar şunlardır:

    Not: Tarza daha uygun olan özel bir makro lense yatırım yapmadan önce denemeler yapmak istiyorsanız çok daha düşük maliyetle bir ters çevirici adaptör alabilirsiniz. Bu, makro efekti oluşturmak için fotoğraf makinenize normal bir lensi ters yönde monte etmenizi sağlar.

    1. Gözünüz ayrıntılarda olsun.
    Bir nesneye yaklaştıkça, ince ayrıntılar ve uzak mesafeden görünmeyen küçük kusurlar netleşir. Makro fotoğrafçılığında mümkün olduğunca büyütme yaparak, düşmüş saç tellerini havuz makarnaları büyüklüğünde görüntüleyebilirsiniz.

    Long şöyle ifade ediyor: “Çok iyi temizlemeniz gerekir. Kırılgan bir şey ise sadece bir kutu sıkıştırılmış hava alıp boşaltamazsınız. Her şeyi temizlemeye çalışmak için cımbız ve küçük fırçalar kullanmanız gerekir.”

    2. Yakalamak istediklerinizi planlayın.
    Fotoğrafçı Stephen Klise, “Makro fotoğrafçılığı fotoğrafçıya ve insanların görmesi için büyütmek istedikleri şeye bağlı” diyor.

    Daha küçük nesnelerle çalışmak alan derinliğinizin azaldığı anlamına gelir, bu da makro çekimlerle elde etmek istediğiniz fotoğrafların neler olduğuna dair bir planla gitmeniz gerektiğini gösterir. Klise’ye göre, “Makro fotoğrafçılığı ile çalışırken, çok az ayarlamanın bütün fotoğrafı bozabileceği kadar dar bir odak düzleminiz var”. “Çok zaman alıyor ve çok dikkatli planlama gerektiriyor.”

    Hata marjınız makro işlerinde daha yüksektir; bu da hazırlığınızın daha iyi olması gerektiği anlamına gelir. Gözünüzde canlandırma temel unsurdur. Odak istifleme, makro fotoğrafçılığında elde ettiğiniz oldukça sığ alan derinliğiyle çalışırken de faydalı olabilecek bir işlemdir. Adobe Photoshop veya Lightroom’da bir dizi makro fotoğraftaki birden çok odak içi alanı tek bir çekimde birleştirmenizi sağlar. Ancak odak istiflemeli bir görüntü için ihtiyacınız olan şeyi elde etmek yine hazırlık ve gözünüzde canlandırma gerektirir.
    “Makro fotoğrafçılığı ile çalışırken, çok az ayarlamanın bütün fotoğrafı bozabileceği kadar dar bir odak düzleminiz var.”
    “Bir makro çekim yapıyorsam her zaman ‘Nesnem nerede?’ ‘Bu fotoğraf nasıl sunulacak?’ diye düşünürüm.” diyor çok satan kitapların yazarı ve fotoğrafçı Carli Davidson.

    3. Nesnenizin üstüne biraz ışık düşürün.
    Bir detay makro çekimde nasıl belirgin hale geliyorsa ışık ve gölge etkileri de belirgin hale gelir ve bunlar bazı makro çekimlerde, çoğunlukla size avantaj sağlayacak şekilde kontrol edebildiğiniz şeylerdir.

    “Eskiden el tipi, küçük, pille çalışan bir kaynaktan gelen ışığı kullanırdım; bu genellikle el feneri ışığı olurdu” diyen düğün fotoğrafçısı Khara Plicaniç, yeni evli çiftlerin evlilik yüzüklerinin sanatsal fotoğraflarını çekmek için makro fotoğrafçılığı nasıl kullandığı hakkında bilgi veriyor. “Bunu bazen yüzük çekimlerimde, sahneye biraz boyut ve drama eklemek için kullanmayı seviyorum.”

    4. Sahnenizi düşünün.
    Işıklandırmanın ve fotoğrafı mahveden toz zerreciklerinin yanı sıra, arka planınız da dikkat etmeniz gereken başka bir alandır. Odak noktanız küçük nesnenize çok fazla odaklandığı için arka planınızı kontrol etmeyi unutmak çok kolaydır.

    Yaptığı bir çekimi anlatan fotoğrafçı Jeff Carlson “Oyuncak dinozorlarla ve benzer diğer nesnelerle küçük bir sahne oluşturdum” diyor. “Editörüme göndermek üzereydim ki, eşim bakıp şöyle dedi: ‘Bunu kesinlikle gönderemezsin. Arka planda kirli tabaklar var’.”

    Şöyle devam ediyor: “Bu, insanların kolayca göz ardı ettiği ve öğrenmesi gereken zor şeylerden biri. Yıllardır fotoğraf çekiyorum; bu bana hiç olmaz demek isterdim ama kesinlikle oluyor.”

    5. Harekete dikkat edin.
    Hareketin her zaman bir fotoğrafa bulanıklık katma potansiyeli vardır ve makro fotoğrafçılığın tüm yönlerinde olduğu gibi, küçük nesneler ve sahneler söz konusu olduğunda bu sorun artar. Kamera gövdesini sabit tutmak için iyi bir düzenek çok önemlidir.

    “Büyütme yapıyorsanız fotoğraf makinesinin sarsılması çok önemli hale gelir” diyor Long. “Bu özellikle daha düşük bir enstantane hızı kullanıyorsanız geçerlidir çünkü makro çekimler oldukça karanlık olduğundan, bir veya iki saniyelik enstantane hızı kullanmanız gerekir. Odadan çıkmanız ve bunu yapmak için uzaktan kumandayı kullanmanız gerektiğini fark edebilirsiniz. Eski bir binanın en üst katında yaşıyorum ve etrafta dolaştığımda fotoğraf makinesi çok fazla sarsılıyor.”

    Farkındalık her şeyi özetleyen ipucu olabilir. Makro fotoğrafçılığı farklı bir ölçekte yapılır ancak aynı uygulamalar geçerlidir: Nesnenizin odakta olduğundan, kontrastınızın iyi olduğundan ve fotoğrafı inceleyen kişinin nereye bakmasını istediğinizi net bir şekilde anladığınızdan emin olun. Makroda, bu kadar farklı bir perspektifle, dikkat etmeniz gereken başka bir şey olmayabilir ancak gözünüzü neye dikkat edeceği konusunda eğitmeniz gerekir.

    Her zaman olduğu gibi, pratik yapmak mükemmelleştirir, bu yüzden Karınca Adam zihniyetini benimseyerek küçük düşünmeye (ve küçük nesneleri fotoğraflamaya) başlayın.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    İLGİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

    popüler haberler

    SON YORUMLAR