21.9 C
Lefkoşa
Çarşamba, Ekim 16, 2024
DAHA FAZLA
    Ana SayfaFotoğrafçılıkManzara fotoğrafçılığı ipuçları.

    Manzara fotoğrafçılığı ipuçları.

    Yeni başlayanlar için manzara fotoğrafçılığı ipuçları.
    Hatırlamak istediğiniz manzaraları yakalayın.

    İyi bir manzara çekimi, nesneniz yerine vücudunuzu hareket ettirmeniz gerekmediği sürece en az natürmort kadar kompozisyon çalışması gerektirir. Fotoğrafınızın istediğiniz etkiyi sağlaması için öğeleri düzenlemenin pek çok yolu vardır. Önemli olan, alanı düşünmek için zaman ayırmaktır. İçinde dolaşmaya hazır olmak da gerekir.

    Sahnenizi oluşturun.
    Muhteşem bir manzaranın karşısında duruyorsunuz. Bir fotoğraf çekiyorsunuz ancak baktığınız görkemli güzelliği ekranınızda göremiyorsunuz. Yanlış giden ne? Kontrol edilmesi gereken ilk şey kompozisyonunuzdur. Manzara etrafınızı sarar ancak yine de çekiminizi kadrajlamanız gerekir.

    Sıklıkla dramatik manzaralarla çalışan bir düğün fotoğrafçısı olan Naba Zabih, manzara fotoğrafçılığının “bir şekil oyunu gibi” olduğunu söylüyor. “Dağ üçgen bir şekil oluşturuyorsa belki yanında dairesel bir şekil kullanarak bir tür denge sağlayabilirsiniz.” diyor. Bir manzaraya bakıp onu matematiksel olarak bölmediğiniz sürece manzaranın ne kadar güzel olduğunun önemi yoktur.”

    Acele etmeye de gerek yoktur. Usta bir manzara fotoğrafçısı olan Jeff Carlson şöyle diyor: “Manzara fotoğrafçılığı tek yönden kolay olabilir; değişen çok şey olmayacaktır, ağaçlar dağın arkasına kaçmaz. Bu sayede kadrajlamayı ve kompozisyon oluşturmayı biraz daha amaca yönelik yapabilirsiniz.” İpuçları: Büyük şekillere, güçlü çizgilere dikkat edin ve odak noktanızı seçin. Zabih, geleceğin manzara fotoğrafçılarına hatırlatma yapıyor: “Konu manzara olsa da, burada odaklanmanız gereken bir nesne vardır. Bir dağın fotoğrafını çekiyorsanız odak noktanız sol tarafta rastgele bir çimen parçasında olmamalıdır çünkü burası gözlerin gideceği noktadır.”

    Manzara fotoğrafçılığıyla ilgili hızlı ipuçlarından biri, düz bir çekimden kaçınmak için ön plana belirli katmanlar ekleyerek odak noktasını oluşturmaktır. Kuzeybatı Pasifik’te yaşayan bir fotoğrafçı olan Samuel Nute, “Bir sıradağın fotoğrafını çekerken düz bir dağ resminden daha fazlasını elde etmek için birkaç katman ve farklı renkler eklersiniz, böylece daha derin ve canlı bir resim ortaya çıkar.” diyor. Bir düğün ve manzara fotoğrafçısı olan Kilen Murphy kendine soruyor: “Bu kadrajda yapabildiğim en iyi şey bu mu, yoksa daha fazla derinlik sağlamak için ekleyebileceğim bir tür öğe var mı?” Dijital fotoğraf makinesiyle çekim yaparken durup çekimlerinizi kontrol etmeniz için de bir neden yoktur.

    Bu katmanları eklemenin birçok yolu vardır. Carlson şunları öneriyor: “Biraz uzakta belki bir gece önce yağan yağmurdan kalan bir su birikintisi var. Alçaktan ve bu birikintiye yakın çektiğinizde bu dağların güzel bir yansımasını elde edebilirsiniz. Fotoğraf makinenizi yere indirmek, daha yükseğe götürmek ve sahne nispeten değişmese de farklı bir açıyı nasıl yakalayacağınızı bulmak için birçok farklı fırsat var.”

    “Farklı seçenekleri deneyin ve olasılıklarınızı keşfedin.”

    Aynı şekilde, çekimlerinizde hem derinliği hem de odağı vurgulamak için mevcut tüm kılavuz çizgilerinden yararlanın: Nute, izleyicinin gözünü görüntünüzün odak noktasına çekmek için çit, sınırdaki ağaçlar veya nehir gibi nesnelerin kullanılmasını öneriyor. Bakış açınızı gözden geçirerek bu çizgileri bulun. Örneğin yaşadığınız etkinin daha fazlasını yakalamanızı sağlayan daha yüksek bir çekim açısı veya düşük bir açı bulup bulamayacağınızı deneyin. Kadrajınızda bir denge hissi oluşturmak için Üçler Kuralını da kullanabilirsiniz.

    Işık: gerçek hareketli hedef.
    Manzara fotoğrafları çekerken hareketli olan şey ışıktır. Hava durumu ve güneşin değişen açısı arasında, günün hangi saatinde çalıştığınız ve neleri yakalamak istediğiniz hakkında dikkatlice düşünmek isteyeceksiniz. Planlama konusunda size yardımcı olabilecek her türlü kullanışlı uygulama vardır ancak dışarı çıktığınızda, atmosfer size ne veriyorsa onunla çalışabileceksiniz.

    Carlson şöyle diyor: “Manzara fotoğrafçılığı yapmak istiyorsanız yapılması bazen en zoru olsa da en büyük ve iyi öneri, ışık iyi olduğunda orada olmanızdır. Kulağa çok açık geliyor ancak bu, sabahın dördünde kalkmanız, hedefinize doğru yol almanız, karanlıkta ayarlama yapmanız ve günün doğmasını beklemeniz anlamına gelebilir çünkü gün doğumu ve gün batımı genellikle en dramatik ve ilgi çekici ışığı yakaladığınız andır.”

    “Manzara çekerken,” diyor Carlson ve ekliyor: “sadece ‘buradaki birtakım dağlardan’ daha fazlasını ararsınız. Mükemmel bir çekim yapmak için hava durumunun nasıl olacağına, güneş ışığının ne yapacağına bakmak gerekir. Günün ilk ve alacakaranlık saatlerine altın saat diyorlar çünkü tüm ışık doğrudan aşağı inmek yerine belirli bir açıyla gelir. Yüksekte bulutlar varsa bunlar aşağıdan aydınlanır ve mor, turuncu ve kırmızı renkler gibi mükemmel renk şeritleri elde edersiniz. Manzara fotoğrafçılığını ilgi çekici yapan da budur. Günün ortasında mükemmel güzel bir fotoğraf çekebilirsiniz ancak harika bir manzara çekiminde gerçekten destansı bir görüntünün peşinde koşarsınız.”

    Lensler ve konumlar hakkında not.
    Portland’lı bir fotoğrafçı olan Derek Boyd, manzara fotoğrafçılığı için en iyi lensler konusunda birkaç ipucu veriyor: “Fotoğrafçıların çoğu, amatörlerin 35 mm veya 50 mm ile başlaması gerektiğini düşünür. Manzara çekmek isteyen fotoğrafçılar için 35 mm mükemmel bir seçenektir.” diyor ve ayrıntılandırıyor: “Geniş odak uzaklığınıza sahipsiniz 30 mm ve daha düşük olan her şey geniş olacaktır.” Bu lensler büyük bir sahnede derin odak yakalamanıza olanak tanır ancak daha yakın çekimleri bozma olasılığı bile vardır. Boyd bu konuda şöyle söylüyor: “Birine çok yakınken geniş lens kullanıyorsanız bu onun kafasını gerçekten büyük gösterir ve arka plandaki her şey gerçekten küçük görünür. Neredeyse balık gözü efekti elde edersiniz. Daha geniş lenslerle, sığ alan derinliğiniz yoktur ya da çok fazla yoktur.” Carlson, bu sınırlamalara rağmen epik, geniş bir manzaraya gidecekseniz geniş açılı bir lens isteyeceğinizi belirtiyor. “18 mm veya 12 mm, hatta 8 mm olan bir lensle başlamak sadece kadrajınıza daha fazlasını eklemenize izin verir.” diyor.

    Manzara görüntüleri çekerken bazı ekstra ekipmanları da yanınızda getirebilirsiniz. Carlson tripod getirilmesini öneriyor. Bu sayede uzun pozlamalar yaparak veya daha yüksek bir diyafram açıklığında çekim yaparak enstantane hızlarıyla oynayabilirsiniz. “Sahnenizin temiz ve net olmasını isterseniz. Kilometrelerce ötede olan dağların odakta olmasını istersiniz.” diye ekliyor. “Bu nedenle fotoğraf makinenizi sabit tutacak bir şey isteyeceksiniz.” Dışarı çıkarken ihtiyaç duyabileceğiniz ekstra lensleri çantanıza koyun. Daha uzun pozlamaları denemek istiyorsanız bir tripod alın. Ayrıca sizi ve ekipmanınızı hava koşullarından koruyacak bir teçhizat edinin (kaliteli bir fotoğraf makinesi çantası iyi bir seçenektir).

    Son olarak, rotanızın neresi olduğunu ve ekipmanınızı nereye kuracağınıza karar verin. Nute, fotoğrafçıların alışılmışın dışında yerler bulmaya çalışmalarını öneriyor. Peki nasıl? Dikkatli ve hazırlıklı olun. Yaptığı her doğa yürüyüşünde fotoğraf makinesini yanında götürüyor. “Dünyada herkesin gittiği ve beğendiği bazı iyi manzara noktaları var.” diyor. “Ancak bu, popüler manzaralara veya lokasyonlara bağlı kalmamıza neden olduğundan dolayı benzersiz manzaralar bulmamızı ve kendi yolumuzu çizmemizi engelliyor. Kendi stilinizi bulmak istiyorsunuz. İnsanların henüz keşfetmediği benzersiz fotoğrafı arayıp bulmaya çalışıyorsunuz.”

    Dışarıda geniş, kocaman bir dünya var. Fotoğraf makinenizi ve dikkatli bakışınızı alın ve dünyanın daha çarpıcı köşelerinden neler yapabileceğinizi görün.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    İLGİLİ HABERLER

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

    popüler haberler

    SON YORUMLAR